Trećeg maja je započela velika evropska kampanja na društvenim mrežama “NonHazCity Plastic Diet – plastika i skrivene opasnosti po zdravlje”.
Ovom kampanjom se želi podstaći promena u ponašanju potrošača sa ciljem smanjenja emisije štetnih supstanci koje potiču iz plastičnih proizvoda. Proizvodi kao što su garderoba, igračke, oprema za sport i kupanje, modni detalji i materijali koji dolaze u kontakt sa hranom su proizvodi koje svakodnevno kupujemo i koristimo.
Ovi plastični proizvodi pored toga što štete životnoj sredini, već štetno utiču i na zdravlje, a posebno zdravlje najmlađih. Većina plastike su smeše polimera koje su najčešće dobijene iz fosilnog goriva i aditiva. Aditivi pomažu da plastika ima željena svojstva, kao što su visoka fleksibilnost (omekšivači plastike), UV zaštita (UV filteri) ili otpornost na vatru (usporivači gorenja). Oni mogu izazvati rak i druge bolesti i uticati na endokrini sistem kada dodje do otpuštanja iz plastičnih predmeta. Ulaze u naše telo putem kontakta sa kožom, disanja ili preko hrane koju jedemo.
Današnje društvo je svesno opasnosti od plastičnog otpada u zemljištu, okeanima, u telima delfina, kao i od makro- i mikroplastičnih čestica iz kozmetike ili tekstila. Međutim, znanje o štetnim supstancama u plastičnim materijalima i predmetima još uvek nije dospelo do većine ljudi. Ovom kampanjom želimo da dodamo i ovaj aspekt u diskusije o plastici. Stoga, ova kampanja nije fokusirana samo na smanjenje količine plastike, već se bavi i sastavom materijala i informisanom izboru potrošača i bezbednoj upotrebi proizvoda.
Kampanja će trajati šest nedelja i pružiće informacije o potencijalnim opasnostima koje plastika može imati na zdravlje, grupama proizvoda u kojima se mogu naći štetne supatance kao i bezbednijim alternativama. Tokom kampanje će potrošaći biti informisani i o aplikaciji Scan4Chem pomoću koje mogu od proizvođača zatražiti informacije o sadržaju štetnih supstanci u proizvodima. Što više zahteva se pošalje to če biti veći pritisak na proizvođače da obezbede ove informacije i promene prakse korišćenja štetnih hemikalija u proizvodnji.
Ova kampanja je zvanični partner u okviru EU Green Week i biće sprovedena u mnogim evropskim zemljama: Estoniji, finskoj, Francuskoj, Nemačkoj, Letoniji, Litvaniji, Poljskoj, Srbiji, Švedskoj, Rusiji i mnogim drugim zemljama širom Evrope.